Hvert år sælger Ecco sko mere end 12 millioner
par sko. Om det var hvad ejeren Karl Toosbuy forestillede
sig, da han for 40 år siden grundlagde Ecco melder
historien ikke noget om. Men i dag er Ecco sko ikke desto
mindre et mærke, der står for kvalitet, elegance
og unikt skodesign. Ecco siger selv, at målet er at
blive verdens førende – både hvad nytænkning
og pasform angår. Og Ecco har da også altid
været kendetegnet ved gedigent håndværk,
fornuftig pasform og et elegant udseende.
Sko til mænd, Kvinder og børn
Der findes der både Ecco sko til herrer og damer samt til børn. Sortimentet er mildt sagt bredt. Du finder både smarte sneakers til drenge og piger i alle aldre, samt højhælede skindsko og lækre støvler til den travle forretningsdame. At der så også findes en ecco sko til den aktive golfspiller kan vel dårligt komme bag på nogen! For mange danskere er navnet ”Ecco” synonym med de glade 80’ere, hvor man fik Ecco sko af sine forældre og bedsteforældre – den gode pasform gjorde skoen attraktiv for mange velmenende mødre og fædre, og så var den til at komme i nærheden af – økonomisk. For selvom et par Ecco sko ikke er lige så billige som kopi-sko fra Asien, så er de heller ikke svimlende dyre. Ligesom med design og pasform synes kodeordet fra Ecco at være fornuft.
Et af de nyeste tiltag hos Ecco er den såkaldte Receptor
Technology, der gør en række af firmaets frilufts-skomodeller
til absolut førende i forhold til slidstyrke og samtidig
komfort. Teknologien har hentet sit navn i de nerver, der
forbinder den løbende med jorden – Receptor
nerven er nemlig betegnelsen for de nervebaner, der opfanger
menneskets fysiske kontakt med jorden. Under mottoet ”Hvis
du ikke kan mærke terrænet, kan du ikke reagere
på det” er Ecco sko under dette program ekstra
bearbejdet for at sikre løberen maksimal ydeevne
og komfort i barske forhold.